Wychowawcy
Anna Malińska-Dorociak
wychowawczyni klasy 1, kształcenie zintegrowane
Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej na kierunku Glottodydaktyka i nauczanie zintegrowane. W Zespole Szkół Lauder-Morasha pracuję już od 11 lat. Na ostatnim roku studiów miałam okazję pracować w Intergacyjnej Szkole Społecznej w Milanówku, jako nauczyciel wspomagający. Na swoich zajęciach zwracam szczególną uwagę na miłą atmosferę i indywidualne podejście do każdego ucznia. Już od szkoły podstawowej bardzo lubiłam brać udział w różnych konkursach recytatorskich i przedstawieniach teatralnych. Dlatego z ogromną przyjemnością i zaangażowaniem przygotowuję z dziećmi przedstawienia i inscenizacje. Interesują mnie również taniec, podróże i fotografia.
a.malinska@lm.edu.pl
Violetta Palińska
wychowawczyni klasy 2, kształcenie zintegrowane, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Z wykształcenia jestem pedagogiem korekcyjnym, pedagogiem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Praca z Dziećmi przynosi mi wiele radości i satysfakcji, poza pracą lubię dalekie podróże, wyprawy na wieś, bądź miejskie wycieczki. Pasjonuje mnie psychologia, socjologia oraz genetyka. Nie przepadam za prasowaniem. Jestem szczęśliwą żoną, własne dziecko wychowuję w poczuciu akceptacji, miłości, szacunku oraz jasno ustalonych zasad. Uwielbiam zwierzęta. W życiu osobistym stawiam na wyrozumiałość, szacunek, optymizm i wiarę w Ludzi. Moje życiowe motto to słowa Janusza Korczaka “ Kiedy śmieje się Dziecko, śmieje się cały świat”.
v.palinska@lm.edu.pl
Magdalena Teodorowicz-Zacheja
wychowawczyni klasy 3a, kształcenie zintegrowane, technika, przyroda
Z wykształcenia jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, przyrody i techniki. Ze szkołą związana jestem od 1998 roku. W pracy z dziećmi stawiam na szacunek i zrozumienie. Lubię rozmawiać i słuchać moich uczniów, towarzyszyć im w rozwoju, w radościach i smutkach, być wsparciem i inspiracją…W wolnych chwilach słucham muzyki, czytam biografie, wspomnienia i reportaże. Uwielbiam długie wędrówki i jazdę rowerem po bezdrożach. A kiedy kończą się lekcje i zaczyna czas świetlicowy jestem… Panią od origami 😊
m.zacheja@lm.edu.pl
Marta Bartosz
wychowawczyni klasy 3b, kształcenie zintegrowane, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Ze szkołą podstawową Lauder-Morasha związana jestem od 2016 roku. Pracuję jako wychowawca klasy i nauczyciel wspomagający w nauczaniu zintegrowanym. Ukończyłam studia magisterskie z edukacji wczesnoszkolnej z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki i tyflopedagogiki. W wolnych chwilach zajmuję się ogrodem oraz uprawą roślin i warzyw. Lubię też drobne majsterkowanie, czytam oraz jeżdżę rowerem. Moje dziecięce marzenie o byciu nauczycielką zostało spełnione.
Jako nauczyciel wspomagający skupiam się na działaniach edukacyjnych, integracji ucznia z zespołem klasowym oraz na współpracy z nauczycielem prowadzącym zajęcia. Koncentrując się na edukacji pomagam uczniowi w sprostaniu wymaganiom edukacyjnym oraz w pokonywaniu napotkanych trudności w trakcie lekcji. Czuwam również nad poprawnością relacji społecznych z rówieśnikami, które są istotą w integrowaniu zespołu klasowego. Współpraca nauczyciela wspomagającego z nauczycielem wiodącym opiera się na wspólnym wspieraniu procesu kształcenia dziecka oraz na doborze właściwych form i metod pracy z uczniem potrzebującym wsparcia.
m.bartosz@lm.edu.pl
Katarzyna Burza
wychowawczyni klasy „Gang Kartofli”, język angielski, język francuski, język hiszpański
Jestem nauczycielką języków obcych: francuskiego, angielskiego i hiszpańskiego, zafascynowaną komunikacją z ludźmi. Jako studentka Filologii Romańskiej wyjechałam z plecakiem, aby objechać Europę autostopem. Po zakończeniu studiów mieszkałam we Francji, USA i Kanadzie, pracując, podróżując i ucząc się języków. Pracuję w szkole Lauder-Morasha od ponad 10 lat. Krótkie wolne chwile, których mam niewiele, poświęcam jodze. W wakacje podróżuję po świecie, głównie po Azji.
k.burza@lm.edu.pl
Hanna Przysucha
wychowawczyni klasy „Pokój Nauczycielski”, język angielski
Z wykształcenia jestem psychologiem, a nauczanie języka angielskiego to moja prawdziwa pasja. W szkole Lauder – Morasha uczę od 25 lat. Języka angielskiego uczyłam się w Amsterdamie, gdzie spędziłam ponad 6 lat, mieszkając i pracując. Moją ogromną słabością jest mój własny ogród. Razem z moimi pięcioma kotami spędzam w nim każdą wolną chwilę, dosadzając kolejne hortensje i róże.
h.przysucha@lm.edu.pl
Michał Sroka
wychowawca klasy „Mali Giganci”, wychowanie fizyczne
Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą. Poprzez sport staram się przekazywać uczniom takie wartości jak wzajemny szacunek, wytrwałość w dążeniu do celu, chcę uczyć empatii. Jestem instruktorem narciarstwa zjazdowego, żeglarstwa, pływania oraz koszykówki. Ponadto pasjonują mnie podróże, dobry film oraz kolarstwo.
m.sroka@lm.edu.pl
Daniel Brzeziński
wychowawca klasy „Kaczuszki”, Liga Debatancka, język polski
„Od zawsze” jestem związany z teatrem – wcześniej jako aktor, nieco później także jako instruktor i współtwórca projektów edukacji kulturalnej w środowiskach zagrożonych wykluczeniami – z dziećmi z blokowisk, osobami z niepełnosprawnościami czy z uchodźcami. Teatr jest dla mnie równie naturalnym językiem jak ten, którego od niedawna uczę jako polonista; można w nim mówić o wszystkim (o niczym także!). Kocham też literaturę (jako czytelnik), muzykę (jako słuchacz, a dorywczo muzyk) i taniec (jako sezonowy instruktor tańca tradycyjnego). Moją pasją jest edukacja – uważam, że razem z teatrem tworzą królewską parę i… po prostu rządzą. Jestem absolwentem polonistyki i kulturoznawstwa.
d.brzezinski@lm.edu.pl
Karolina Konopka
wychowawczyni klasy „Ziomeczki”, język angielski
Ukończyłam filologię angielską ze specjalnością nauczania na Uniwersytecie Warszawskim. W szkole Lauder – Morasha uczę od 2005 roku. Zajęcia prowadzę z pasją i poczuciem humoru.
Kocham muzykę (mój szalony pies ma na imię Nirvana😎), czytam powieści historyczne, oglądam seriale (in English of course:). Zimą szaleję na snowboardzie, a latem zawsze musi być Hel🏄🏻♀️
Jestem opiekunką Samorządu Uczniowskiego.
k.konopka@lm.edu.pl
Justyna Wierzchowska (Stępień)
wychowawczyni klasy „Żabogłazy”, matematyka, informatyka
Ukończyłam matematykę o specjalności informatycznej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz podyplomowe studia z rachunkowości i finansów na SGGW w Warszawie. W szkole Lauder – Morasha niezmiennie urzeka mnie rodzinna atmosfera i wysoki poziom nauczania. Stosując nowoczesne technologie w nauczaniu matematyki, pokazuję jej piękno i zastosowanie w życiu codziennym. Na moich lekcjach nikogo nie dziwi, że budujemy bryły z wykałaczek i kolorowych słomek, przesypujemy kaszę wyznaczając objętości, jedząc mandarynki, mówimy o ułamkach. Uczniowie sami odkrywają wzory i zależności. W wolnym czasie czytam, najchętniej literaturę suspensu i thrillery medyczne. Można mnie spotkać na ścieżkach rowerowych.
j.wierzchowska@lm.edu.pl
Nauczyciele
Katarzyna Bartnicka
język angielski
Studia w zakresie nauczania języka angielskiego odbyłam na Wydziale Filologicznym UMK w Toruniu. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Praca z uczniami w naszej szkole sprawia mi wiele radości. W moim zawodzie doceniam możliwość nieustannego rozwoju i motywację do odkrywania nowych ścieżek. Dzieląc się swoją wiedzą, uwzględniam indywidualne potrzeby i predyspozycje uczniów. Staram się, by rozwijali swoje sprawności językowe w przyjaznej, motywującej atmosferze. Interesuję się psychobiologią. W czasie wolnym chodzę do kina, czytam książki, słucham muzyki (chętnie na żywo), zgłębiam techniki relaksacyjne i spotykam się z przyjaciółmi.
k.bartnicka@lm.edu.pl
Anna Dobrowolska
terapeuta pedagogiczny
Z zamiłowania i wykształcenia jestem terapeutką pedagogiczną oraz filologiem polskim. Praktykuję również jako neuroterapeutka (Biofeedback) oraz diagnosta ryzyka zaburzeń przetwarzania słuchowego CAPD (Neuroflow). Opublikowałam książki z zakresu terapii pedagogicznej, gramatyki języka polskiego oraz tomik opowiadań dla dzieci.Na co dzień towarzyszę dzieciom i młodzieży, doświadczającym trudności edukacyjnych i wspieram ich w radzeniu sobie w rzeczywistości szkolnej. Chętnie korzystam w swojej pracy z metody Dialogu Motywującego. Bardzo dbam o budowanie dobrej, opartej na zrozumieniu i wzajemnym zaufaniu, relacji z dzieckiem. Prywatnie ciekawi mnie różnorodność kulturowa i przyrodnicza świata, wzruszają zapomniane miejsca i dzika natura. Uwielbiam podróże, zwiedzanie świata na rowerze, fotografowanie przyrody. Moją pasją jest lektura reportaży literackich i etniczne kino niezależne. Cenię sobie ciszę i spokój, które odnajduję w leśnych wędrówkach oraz w morskim morsowaniu. W domu mam dwa urocze koty. Dużo piszę, co właśnie widać….
a.dobrowolska@lm.edu.pl
Diana Dudko
język hebrajski
W 2017 roku ukończyłam hebraistykę na Uniwersytecie Warszawskim i w tym samym roku rozpoczęłam pracę w naszej szkole jako nauczycielka języka hebrajskiego. Swoją przygodę z pedagogiką zaczęłam jeszcze na studiach, pracując z dziećmi jako przewodniczka i edukatorka w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Interesuję się psychologią i designem. Uwielbiam otaczać się roślinami. Jestem świeżo upieczoną mamą.
d.byra@lm.edu.pl
Radosław Forystek
logopeda, edukacja dla bezpieczeństwa
Z wykształcenia jestem andragogiem, pedagogiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz logopedą. Obecnie prowadzę terapię logopedyczną dzieci szkolnych, zatem gimnastyka buzi i łamańce językowe nie są mi obce. W przedszkolu zaś jestem Panem od Sportu i z dozą ogromnego humoru wprowadzam jak najwięcej elementów koszykówki, której fanem jestem od lat 90-tych i ery Michaela Jordana.
r.forystek@lm.edu.pl
Weronika Galjan
nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Ukończyłam pedagogikę wczesnoszkolną i korekcyjną na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz edukację, rewalidację i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Stale poszerzam swoją wiedzę poprzez udział w różnorodnych kursach i szkoleniach. Praca z dziećmi jest moją pasją, w którą wkładam całe serce i zaangażowanie. Wolne chwile spędzam z przyjaciółmi, najchętniej grając w gry planszowe.
w.gal@lm.edu.pl
Lidia Gleba
muzyka
Odkąd pamiętam lubiłam muzykę. Cieszyło mnie granie, śpiewanie, słuchanie i wspólne rodzinne muzykowanie. Pochodzę z muzycznej rodziny: tato-muzyk, wuj-muzyk, dziadek-muzyk, mama nauczycielka. Kim zatem ja mogłam zostać, jeśli nie nauczycielką muzyki? Gram na skrzypcach, fortepianie, keyboardzie i od wielu lat z przyjemnością uczę dzieci, występując z Nimi na różnych koncertach. Muzyka poważna jest moją miłością, ale uczniowie pokazują i inspirują mnie do zajmowania się innymi gatunkami muzyki. Wciąż się od Nich uczę. Muzyka, mąż, dzieci, zwierzęta i przyroda są najważniejsze w moim życiu. Prywatnie od 5 lat mam ogród i odkrywam uroki życia na wsi. Ukończyłam Akademię Muzyczną w Warszawie na wydziale Pedagogiki Instrumentalnej o specjalności – Skrzypce.
l.gleba@lm.edu.pl
Hanna Goldstein-Krężel
historia i kultura żydowska
Hanna Krężel (Goldstein), skończyłam filozofię, etykę i podyplomowe studia „Sztuka-Muzyka,Plastyka” na UW, wiele lat pracowałam w JDC, a potem w JCC jako koordynator i twórca programów edukacyjnych i artystycznych dla dzieci i młodzieży żydowskiej. Uczyłam historii, kultury i tradycji żydowskiej w szkole podstawowej, oraz muzyki w LO. Z zamiłowania śpiewam, piszę piosenki żydowskie dla dzieci oraz nagrywam z dziećmi słuchowiska. Na moich lekcjach uczymy się dyskutując, robiąc quizy, gry tematyczne i scenki dramowe, często też śpiewamy żydowskie piosenki. W wolnych chwilach gotuję dziwne potrawy, jeżdżę na rowerze lub oglądam filmy z moją liczną rodziną. Wakacje spędzam jeżdżąc po świecie starym kamperem.
h.krezel@lm.edu.pl
Agata Grzybowska
język hebrajski
Z wykształcenia jestem hebraistką i filolożką klasyczną. Moją pasją jest nauczanie języka hebrajskiego w szkole podstawowej i na kursach dla dorosłych oraz literatura żydowska (zarówno XX-wieczna, jak i starożytna, o której piszę rozprawę doktorską). W Zespole Szkół Lauder-Morasha pracuję od 2014 roku. Jestem wielką entuzjastką popkultury. W wolnych chwilach czytam długie powieści, gram na ukulele i w gry planszowe oraz opiekuję się moimi dwoma szczurkami.
a.grzybowska@lm.edu.pl
Uliana Hirniak
nauczyciel języka polskiego jako obcego
Absolwentka filologii polskiej KUL, glottodydaktyk i tłumacz. Pomysłodawca i realizator projektu „Polishglots” – cyklu interaktywnych filmików skierowanych do Polaków zza wschodniej granicy. Prywatnie miłośniczka sztuki teatralnej. W wolnym czasie nagrywam i montuję filmiki edukacyjne dla dzieci i młodzieży, udoskonalam umiejętności z zakresu grafiki komputerowej i rysuję. Uwielbiam długie spacery jako sposób na „dotlenienie się” i znajdowanie kreatywnych rozwiązań.
u.hirniak@lm.edu.pl
Monika Jarzębska
biologia, geografia
Jestem biologiem i geografem z wykształcenia i z zamiłowania. Nauczaniem zajmuję się od 13 lat. Z sukcesami przygotowuję uczniów do konkursów przedmiotowych i olimpiad. Na zajęciach staram się wykorzystywać ciekawe metody pracy i nowoczesne technologie. Jestem otwarta na pomysły młodych ludzi, słucham ich i chętnie pomagam w potrzebie. Lubię wykorzystywać swoją wiedzę w praktyce, dlatego chętnie organizuję zajęcia terenowe.
m.jarzebska@lm.edu.pl
Anna Kanclerz
native speaker j. angielskiego
Od ponad 25 lat uczę języka angielskiego w Zespole Szkół Lauder–Morasha. Wychowałam się w Kanadzie. Jestem native speakerem i posiadam dyplom z filologii angielskiej. Nauczanie dzieci języka angielskiego oraz angażowanie się w różnego rodzaju wolontariat, to moje pasje dające mi radość i swego rodzaju spełnienie. W wolnym czasie lubię spotkania w gronie najbliższych oraz przyjaciół, długie spacery, podróże i muzykę.
a.kanclerz@lm.edu.pl
Zofia Kipnis
pracownik biblioteki
Jestem mgr. inż. Wydziału Technologii Żywności na SGGW w Warszawie. W 2002 roku ukończyłam studia podyplomowe na kierunku bibliotekoznawstwo Uniwersytetu Warszawskiego. W Szkole Lauder – Morasha pracuję od 1997 roku i stworzyłam naszą szkolną bibliotekę od podstaw. Kocham swoją pracę, a w szczególności pracę z dziećmi. Moje hobby to: taniec, śpiew, tenis, skoki narciarski i inne dyscypliny sportu. Ponadto jestem dumna z moich dzieci i wnuka.
z.kipnis@lm.edu.pl
Kinga Kołodziejczyk
psycholog szkolny, doradztwo zawodowe, well-being
Jestem absolwentką psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz fizjoterapii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Ukończyłam 4-letnią szkołę psychoterapii rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. W pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi staram się wzmacniać w nich poczucie własnej sprawczości, wspierać w dążeniu do samoakceptacji i kształtować pewność siebie. Interesuje mnie arteterapia, wpływ ruchu, muzyki i tańca na ciało i psychikę. Moją pasją jest odkrywanie nowych smaków, najchętniej w trakcie podróży.
k.kołodziejczyk@lm.edu.pl
Roksana Kusztykiewicz
terapeuta pedagogiczny
Jestem absolwentką studiów pedagogicznych o specjalizacjach: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z edukacją włączającą oraz diagnoza i terapia pedagogiczna. Przez 5 lat pracowałam jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. W pracy z dziećmi ważny jest dla mnie wspólny szacunek i zrozumienie. Kontakt z każdym dzieckiem traktuję bardzo indywidualnie, starając się najlepiej odpowiadać na potrzeby dziecka.
r.kusztykiewicz@lm.edu.pl
Maria Lopez – Cazalilla
język hiszpański
Nazywam się Maria Luisa López. Jestem nauczycielem języka hiszpańskiego. Studiowałem filologię latynoską na uniwersytecie w Kordobie i uzyskałam tytuł magistra pedagogiki. Mieszkam w Polsce od 5 lat – jeden rok w Poznaniu i cztery w Warszawie. W wolnym czasie lubię czytać, oglądać filmy i podróżować.
m.cazalilla@lm.edu.pl
Katarzyna Małys
psycholog szkolny
Jestem psychologiem dziecięcym, absolwentką kierunku psychologia kliniczna. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam współpracując z przedszkolami, poradniami, wspierając prawidłowy rozwój dzieci, także z całościowymi zaburzeniami rozwoju. W pracy najważniejsze jest dla mnie budowanie bezpiecznej relacji, podążanie za dzieckiem i towarzyszenie w przeżywaniu różnych stanów emocjonalnych, staram się korzystać z języka porozumienia bez przemocy. Oprócz pracy z dziećmi i ich rodzicami interesuję się psychosomatyką. Wolny czas lubię spędzać w zieleni lub w kinie, uwielbiam muzykę na żywo.
k.malys@lm.edu.pl
Kamil Motyka
historia, WOS
Praca z dziećmi i młodzieżą jest codziennym wyzwaniem i powierzoną odpowiedzialnością. Jako nauczyciel przykładam szczególną uwagę na relacje i indywidualne podejście do ucznia, tak aby jak najlepiej móc wspierać go w przemierzanej trajektorii edukacyjnej. Wiedzę staram się przekazywać uczniom poprzez dobór różnorodnych, nowoczesnych metod nauczania, umożliwiających przyjazny sposób zrozumienia i przyswojenia przerabianego materiału. W wolnym czasie gram w tenisa i wychodzę w góry.
k.motyka@lm.edu.pl
Damian Możdżonek
matematyka, chemia
Absolwent SGGW na kierunku Biologia. Ukończyłem podyplomowe studia z zakresu matematyki i chemii. Dyscypliny te były mi bliskie już od pierwszych lat szkolnych – przyjemnością jest więc dla mnie rozważnie ich kolejnych zagadnień, a zaszczytem możliwość zaszczepiania podobnego zamiłowania w kolejnym pokoleniu. Obecnie swoje kompetencje poszerzam, uczęszczając na podyplomowe studia z zakresu fizyki i informatyki.
Biologia, chemia i matematyka tworzą wspólnie podwaliny dla wielu interdyscyplinarnych dziedzin, a ich zgłębianie może być kolorową i pełną przygód podróżą dla młodych naukowców. W rzadkich chwilach, gdy nie jestem nauczycielem, poświęcam czas spacerom na łonie natury oraz praktyce alternatywnych sposobów parzenia kawy.
d.mozdzonek@lm.edu.pl
Marek Mrozowski
historia i kultura żydowska, etyka, język hebrajski
Jestem absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. W szkole Lauder–Morasha uczę etyki, historii żydowskiej, języka hebrajskiego i angielskiego, poza nią pracuję jako tłumacz. Pasjonują mnie średniowieczna filozofia żydowska, wiktoriańska literatura grozy, podróże oraz piłka nożna.
m.mrozowski@lm.edu.pl
Magdalena Orzeł
język polski
Ukończyłam polonistykę i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. W Szkole Lauder – Morasha cenię sobie jej atmosferę i entuzjazm. W klasie staram się być moderatorką twórczych poszukiwań młodzieży. Moi uczniowie piszą sporo wypracowań, dzięki temu rozwijają się nie tylko polonistycznie. Staram się, by poznawali samych siebie oraz rozumieli, co i dlaczego wybierają…dokąd zmierzają. Pomaga nam w tym literatura. W wolnych chwilach piszę … jestem autorką dwóch powieści. Kocham taniec i poezję. Interesuje mnie kuchnia wegańska, wciąż odkrywam jej bogactwo. Jestem optymistką.
m.orzel@lm.edu.pl
Iwona Nadolna
taniec
Jestem dyplomowaną nauczycielką tańca. Trenerką II klasy tańca towarzyskiego. Uczę z pasją, energią i radością. Animuję i zachęcam dzieci do ruchu – profilaktyki zdrowia oraz czerpania radości z tańca. Uwielbiam rowery, kajaki, podróże i dobrą książkę z dobrą kawą
i.nadolna@lm.edu.pl
Marta Paulat
plastyka
Zajmowanie się sztuką i uczenie jej to moje dwie pasje, od kiedy ukończyłam Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Malarstwa. Staram się, żeby lekcje plastyki były wyzwaniem dla wyobraźni dzieci. Plastyka jest bardzo istotna w rozumieniu dzisiejszego świata, w którym język obrazu jest powszechny. Różnorodność technik i tematy, jakie realizujemy na lekcjach, są stale uzupełniane i urozmaicane. Dzieci na moich lekcjach malują, rysują, kleją, tworzą collage, co podnosi ich zdolności manualne i rozbudza naturalną kreatywność.
m.paulat@lm.edu.pl
Mateusz Palczewski
nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Jestem absolwentem Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Z dziećmi i młodzieżą pracuję od 2012 roku. Pierwsze doświadczenia zdobywałem wówczas w zespole szkół specjalnych. Staram się zaszczepiać pasją do sportu, zwłaszcza piłki nożnej. Moim priorytetem w pracy z uczniem jest budowanie przyjaznej atmosfery opartej na szacunku i szczerości oraz podążanie za jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami.
m.palczewski@lm.edu.pl
Katarzyna Peresada
fizyka
Z wykształcenia inżynier – absolwentka Politechniki Warszawskiej; z wyboru (od kilkunastu lat) nauczyciel przedmiotów ścisłych (matematyki, fizyki i chemii) w liceach ogólnokształcących, szkołach integracyjnych i szkołach dla dorosłych a ostatnio w Zespole Szkół Lauder-Morasha i Zespole Szkół Bednarska (Bednarska Szkoła Realna)’. Jestem propagatorką poznawania świata poprzez prawa fizyki zapisane językiem matematyki, w otoczce reakcji chemicznych. Prywatnie miłośniczka książek i seriali brytyjskich.
k.peresada@lm.edu.pl
Grzegorz Słowik
wychowanie fizyczne
Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, oraz podyplomowych studiów na kierunku gimnastyka korekcyjna w wychowaniu fizycznymi i zdrowotnym. Magistrem wychowania fizycznego, trenerem pływania II klasy, instruktorem narciarstwa zjazdowego, snowboardu i windsurfingu. Pasjonują mnie sporty wodne i zimowe.
g.slowik@lm.edu.pl
Anna Sychowska
język niemiecki
Ukończyłam Germanistykę na wydziale Neofilologii na Uniwersytecie Warszawskim. Mój warsztat dydaktyczny doskonaliłam na Uniwersytecie Ludwika Maksymiliana w Monachium. Przygodę z nauczaniem języka niemieckiego jako obcego rozpoczęłam w 2015 roku w Centrum Wielojęzyczności Dziecięcej w Monachium i od tamtej pory jestem nauczycielem. Oprócz pracy w szkole zajmuję się także współpracą polsko-niemiecką w Stowarzyszeniu Naukowo-Kulturalnym w Europie Środkowej i Wschodniej. W mojej pracy jako nauczyciel szczególnie cenię sobie jej naoczne efekty. Sukcesy moich uczniów są też moimi sukcesami, dlatego dążę do tego, aby było ich jak najwięcej. W wolnych chwilach jeżdżę na rowerze i uczę się włoskiego.
a.sychowska@lm.edu.pl
Karolina Szykier – Koszucka
Dyrektorka Edukacji Żydowskiej, historia i kultura żydowska
Jestem z wykształcenia politologiem, ale całe moje zawodowe życie od 1997 roku związałam z budowaniem społeczności żydowskiej w Polsce, początkowo we Wrocławiu, potem w Warszawie. Stworzylam i prowadzilam przez 10 lat Festiwal Kultury Żydowskiej Simcha we Wrocławiu (1999-2008). W Warszawie jestem aktywną działaczką społeczności, związaną z Synagogą Postępową Ec Chaim. Działam w wielu fundacjach i organizacjach żydowskich. Jestem m.in. członkinią Rady ZGWŻ, Rady Religijnej ZGWŻ oraz Sądu Polubownego GWŻ.
Moja edukacja żydowska to liczne stypendia i warsztaty m.in. Melton Education Center Hebrew University, JDC Buncher Pogram, Yakar Program, Nachum Goldman Program, Paideia. W wolnych chwilach spaceruję z psem, uprawiam ogródek albo szukam ciekawych wykładów lub filmów w internecie. Mam córkę Leę, uczennicę naszej szkoły.
k.szykier-koszucka@lm.edu.pl
Ewa Zając
terapeuta pedagogiczny
Ukończyłam Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Projektowanie Edukacyjne oraz Podyplomowe Studia Wspomagania Dzieci z Problemami Rozwojowymi. Cenię sobie indywidualne podejście do dziecka, aktywne metody nauczania oraz kreatywne łączenie nauki i zabawy. Pracowałam z dziećmi we Włoszech i Monako oraz młodzieżą we Francji. Uwielbiam podróże oraz odkrywanie nowych miejsc i kultur poprzez kontakt z ludźmi.
e.zajac@lm.edu.pl
Liwia Witkowska
nauczyciel współorganizujący proces kształcenia
Z wykształcenia jestem pedagogiem specjalnym, nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeutą pedagogicznym oraz dogoterapeutą, a także hodowcą koni i instruktorem jazdy konnej. Pogłębiając wiedzę z zakresu dogoterapii, pracowałam jako wolontariuszka w Stowarzyszeniu Zwierzęta Ludziom, gdzie wspierałam wraz z moją suczką Suzi, małych pacjentów oddziału onkologii w Centrum Zdrowia Dziecka oraz pensjonariuszy Centrum Alzheimera. Obecnie w szkole na Żoliborzu prowadzę zajęcia terapii pedagogicznej z udziałem psa. Towarzyszy mi leonbergerka Birma. W pracy z dziećmi opieram się na metodzie Porozumienia bez przemocy oraz podejściu duńskiego pedagoga Jaspera Juula. Prywatnie jestem mamą nastolatki, w czasie wolnym czytam książki oraz chodzę na spacery wraz z moimi dwoma psami.
l.witkowska@lm.edu.pl