Róża
Dyrektorka przedszkola / rytmika / Kultura żydowska
Prowadzę naukę rytmiki w przedszkolu Lauder-Morasha, związana z nim jestem od kiedy powstało – byłam jedną z pięciorga pierwszych przedszkolaków. Wspominam je jako wspaniały etap i staram się przekazać dzieciom entuzjazm i atmosferę, które sama wtedy czułam. Gram na skrzypcach, skończyłam Akademię Muzyczną w Katowicach, tam też robiłam specjalizację w muzyce dawnej. Wraz z moją mamą i ciocią stworzyłyśmy rodzinny śpiewnik oraz wydałyśmy płytę z piosenkami jidysz. Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, uwielbiam opery Mozarta i kreatywną kuchnię wegetariańską.
Rafał
Wicedyrektor przedszkola / Dubisie / 3 – latki
Od 25 lat jestem związany z przedszkolem Lauder-Morasha, gdzie mam przyjemność towarzyszyć dzieciom w ich rozwoju i współtworzyć inspirujące projekty edukacyjne. Organizowałem i prowadziłem liczne warsztaty we współpracy z tak wyjątkowymi instytucjami jak Muzeum POLIN czy Fundacja Świat Na Wyciągnięcie Ręki, co pozwalało mi łączyć edukację z kulturą i sztuką.
W pracy z dziećmi szczególną wagę przykładam do rozwijania empatii, szacunku do drugiej osoby oraz kreatywności. Wykorzystuję muzykę, plastykę i technikę, by pobudzać ich wyobraźnię i uczyć cierpliwości w doskonaleniu umiejętności.
Od kilku lat intensywnie rozwijam swoją wiedzę na temat podejścia Reggio Emilia, uczestnicząc w szkoleniach w Stanach Zjednoczonych i pozostając w stałym kontakcie z mentorką z USA, która wspiera nas w adaptacji tego podejścia w naszej placówce.
Jako wicedyrektor staram się być wsparciem zarówno dla nauczycieli, jak i całego przedszkola, pomagając w tworzeniu środowiska, które sprzyja nauce, współpracy i innowacji.
Prywatnie pasjonuję się mediami wizualnymi – tworzę muzykę, fotografuję, rysuję i eksperymentuję z nowymi technologiami, w tym sztuczną inteligencją. Moją pasją jest również aktywność fizyczna – uwielbiam jazdę na rowerze i trening siłowy.
Weronika
Dubisie
Jestem osobą zaangażowaną, opiekuńczą, pełną ciepła i empatii. Praca z dziećmi jest dla mnie ogromną satysfakcją i spełnieniem. Próbuje stworzyć takie warunki pracy, aby każde z moich wychowanków mogło poczuć się w przedszkolu kochane, bezpieczne i radosne.
Miłka
3 – latki
Studiowałam „Wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną” na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Obecnie kontynuuję naukę na tym samym kierunku na Uczelni Korczaka w Warszawie. Swoją przygodę z pedagogiką rozpoczęłam w 1998 roku pracując jako asystentka nauczyciela w przedszkolu w Miejskim Domu Kultury w Podkowie Leśnej.
Od ponad 20 lat w każde wakacje wyjeżdżam z firmą mojego taty organizując zajęcia świetlicowe na koloniach i obozach dla dzieci w wieku szkolnym.
10 lat temu zafascynowałam się i mocno związałam z pedagogiką Marii Montessori. Uczestniczyłam w wielu kursach i warsztatach organizowanych przez „Stowarzyszenie Montessori bez Granic”. Ukończyłam również liczne szkolenia organizowane przez Centrum Metody Krakowskiej oraz szkolenie Terapii Ręki PTR i Trenera Umiejętności Grafomotorycznych.
Od początku pedagogicznej przygody fascynuje mnie edukacja alternatywna. Bardzo bliski jest mi nurt pedagogiki humanistycznej oraz koncepcja psychospołeczna w edukacji. W pracy z dziećmi staram się korzystać z założeń Porozumienia bez Przemocy (NVC), mocno bowiem wierzę w to, że „Nie ma edukacji bez relacji” (prof. J. Axer).
Staram się wspierać potencjał każdego dziecka, pomagać dzieciom w empatycznym wyrażaniu siebie i rozumieniu innych. Budować samodzielność, jednocześnie promując pracę zespołową i wzajemną pomoc. Obserwować z dziećmi przyrodę, rozwijać sprawność fizyczną.
Prywatnie jestem mamą Walerii, dziewczynki w spektrum o neuroróżnorodnym umyśle. Jestem społeczną działaczką w lokalnym stowarzyszeniu na Starej Ochocie. Lubię jeże, krukowate i koty wolno żyjące. Uwielbiam festiwale filmowe, sztukę, architekturę i ładne przedmioty.
Iwona
4-latki / kodowanie na dywanie
Ukończyłam pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną we Wszechnicy Polskiej – Wyższej Szkole w Warszawie. Praca z dziećmi dostarcza mi dużo radości i satysfakcji, a szczery ich uśmiech jest najlepszą motywacją do dalszej pracy. Jestem osobą opiekuńczą, otwartą, radosną, spontaniczną i pełną pomysłów.
W kontaktach z dziećmi staram się wykazywać empatią – dostrzegać, rozumieć i właściwie reagować na emocje swoich podopiecznych. Doceniam ich kreatywność i zaangażowanie, motywuję do samodzielności. Bardzo ważna jest dla mnie atmosfera – staram się aby zawsze była pełna ciepła, miłości i zrozumienia oraz szacunku.
Olena
4 – latki
Od ponad 10 lat z pasją pracuję z dziećmi na różnych etapach ich rozwoju. Przez 5 lat byłam nauczycielką w przedszkolu waldorfskim, co nauczyło mnie szacunku do każdego dziecka, podążania za nimi oraz wspierania ich indywidualnych pasji i potrzeb. Posiadam wyższe wykształcenie pedagogiczne i stale poszerzam swoją wiedzę, ucząc się nowych rzeczy w różnych dziedzinach. Uwielbiam twórczość artystyczną, która przynosi mi wiele radości, i chętnie angażuję się w projekty, które aktualnie najbardziej mnie inspirują. Jestem osobą kreatywną , empatyczną, Kocham dzieci i pracę z nimi.
Oliwia
5 – latki / psycholog
Jestem psychologiem oraz nauczycielem wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyłam magisterskie studia psychologiczne na specjalizacjach: Psychologia Kliniczna i Psychologia Kliniczna Dziecka na Uniwersytecie SWPS w Warszawie i studia podyplomowe z Psychologii transportu oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Uczestniczę w różnych szkoleniach i kursach pogłębiających moją wiedzę. Ukończyłam pierwszy stopień Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz szkolenie w zakresie Terapii Ręki. Lubię podejmować nowe wyzwania dlatego odbywałam wolontariat w Klinice Budzik a także prowadziłam warsztaty w Areszcie Śledczym. Przez ostatnie 4 lata pracowałam z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Praca z najmłodszymi daję mi najwięcej satysfakcji i uzupełnia zapasy pozytywnej energii. W wolnych chwilach uwielbiam długie spacery i spotkania z najbliższymi oraz różne aktywności fizyczne w okresie dorastania trenowałam taniec towarzyski.
Marta
5 – latki
Ukończyłam pedagogikę wczesnoszkolną i korekcyjna na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Aktualnie jestem studentką studiów magisterskich z pedagogiki korekcyjnej, również na tej samej uczelni. Jestem pozytywną oraz kreatywna osobą. Praca z dziećmi sprawia mi wielką radość i satysfakcję z ich uśmiechów.
Wiktoria
6 – latki
Ukończyłam studia z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również studia z pedagogiki kulturoznawczej manager i animator kultury. Jestem czynnym instruktorem Związku Harcerstwa Polskiego i działam w 14 Szczepie DH i GZ im. rtm. Witolda Pileckiego w Nieporęcie, w którym pełnię funkcję Zastępcy Komendanta do spraw zuchowych oraz funkcję do spraw artystycznych. Moją pasją jest teatr, kino oraz muzyka. Gram na gitarze i staram się łączyć metody oraz formy teatralne w swojej pracy z dziećmi. Dbam o to, aby każde dziecko w grupie dobrze się ze mną bawiło i czerpało z zajęć jak najwięcej.
Anna
Native języka angielskiego
Od ponad 23 lat uczę języka angielskiego w Zespole Szkół Lauder – Morasha. Wychowałam się w Kanadzie. Jestem native speakerem i posiadam dyplom z filologii angielskiej. Nauczanie dzieci języka angielskiego oraz angażowanie się w różnego rodzaju wolontariat, to moje pasje dające mi radość i swego rodzaju spełnienie. W wolnym czasie lubię spotkania w gronie najbliższych oraz przyjaciół, długie spacery, podróże i muzykę.
Irena
Nauczycielka wspomagająca
Agnieszka
Nauczycielka wspomagająca
Agnieszka Strojna – jestem absolwentką edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych, pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej oraz magistrem sztuki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Współpraca i towarzyszenie dzieciom na co dzień daje mi dużo radości, a jednocześnie pokazuje jak wiele można się od nich nauczyć. Staram się stwarzać dzieciom warunki dla rozwoju logicznego myślenia, samodzielności, wyrażania własnych myśli, wspierać w podejmowaniu ich własnych wyborów. Cenię indywidualne podejście, szacunek do każdego dziecka, dawanie swobody w działaniu i uważności na emocjonalne potrzeby drugiego człowieka.
Prywatnie jestem mamą dwóch przedszkolaków: Franciszka oraz Wincentego, moich największych nauczycieli.
,,Pogrążone w zabawie dzieci, nawet tego nie dostrzegając, przekraczają własne granice, których nigdy by nie przekroczyły, gdyby im coś takiego nakazać.”
Andre Stern