Róża
Dyrektorka przedszkola / rytmika / Kultura żydowska
Prowadzę naukę rytmiki w przedszkolu Lauder-Morasha, związana z nim jestem od kiedy powstało – byłam jedną z pięciorga pierwszych przedszkolaków. Wspominam je jako wspaniały etap i staram się przekazać dzieciom entuzjazm i atmosferę, które sama wtedy czułam. Gram na skrzypcach, skończyłam Akademię Muzyczną w Katowicach, tam też robiłam specjalizację w muzyce dawnej. Wraz z moją mamą i ciocią stworzyłyśmy rodzinny śpiewnik oraz wydałyśmy płytę z piosenkami jidysz. Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, uwielbiam opery Mozarta i kreatywną kuchnię wegetariańską.
Rafał
Wicedyrektor przedszkola / Dubisie / 3 – latki
Od około 30 lat jestem związany z przedszkolem Lauder-Morasha, gdzie mam przyjemność towarzyszyć dzieciom w ich rozwoju i współtworzyć inspirujące projekty edukacyjne. Organizowałem i prowadziłem liczne warsztaty we współpracy z tak wyjątkowymi instytucjami jak Muzeum POLIN czy Fundacja Świat Na Wyciągnięcie Ręki, co pozwalało mi łączyć edukację z kulturą i sztuką.
W pracy z dziećmi szczególną wagę przykładam do rozwijania empatii, szacunku do drugiej osoby oraz kreatywności. Wykorzystuję muzykę, plastykę i technikę, by pobudzać ich wyobraźnię i uczyć cierpliwości w doskonaleniu umiejętności.
Od kilku lat intensywnie rozwijam swoją wiedzę na temat podejścia Reggio Emilia, uczestnicząc w szkoleniach w Stanach Zjednoczonych i pozostając w stałym kontakcie z mentorką z USA, która wspiera nas w adaptacji tego podejścia w naszej placówce.
Jako wicedyrektor staram się być wsparciem zarówno dla nauczycieli, jak i całego przedszkola, pomagając w tworzeniu środowiska, które sprzyja nauce, współpracy i innowacji.
Prywatnie pasjonuję się mediami wizualnymi – tworzę muzykę elektroniczną, w której łączę brzmienia klubowe, ambientowe i eksperymentalne. Eksperymentuję także z nowymi technologiami, w tym sztuczną inteligencją. Towarzyszem mojej codzienności jest pies – energiczny staffordshire bullterrier, który przypomina mi, jak ważna jest radość, ruch i beztroska zabawa.
Weronika
Dubisie
Jestem osobą zaangażowaną, opiekuńczą, pełną ciepła i empatii. Praca z dziećmi jest dla mnie ogromną satysfakcją i spełnieniem. Próbuje stworzyć takie warunki pracy, aby każde z moich wychowanków mogło poczuć się w przedszkolu kochane, bezpieczne i radosne.
Wiktoria
3 – latki
Ukończyłam studia z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również studia z pedagogiki kulturoznawczej manager i animator kultury. Jestem czynnym instruktorem Związku Harcerstwa Polskiego i działam w 14 Szczepie DH i GZ im. rtm. Witolda Pileckiego w Nieporęcie, w którym pełnię funkcję Zastępcy Komendanta do spraw zuchowych oraz funkcję do spraw artystycznych. Moją pasją jest teatr, kino oraz muzyka. Gram na gitarze i staram się łączyć metody oraz formy teatralne w swojej pracy z dziećmi. Dbam o to, aby każde dziecko w grupie dobrze się ze mną bawiło i czerpało z zajęć jak najwięcej.
Miłka
4 – latki
Studiowałam „Wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną” na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Obecnie kontynuuję naukę na tym samym kierunku na Uczelni Korczaka w Warszawie. Swoją przygodę z pedagogiką rozpoczęłam w 1998 roku pracując jako asystentka nauczyciela w przedszkolu w Miejskim Domu Kultury w Podkowie Leśnej.
Od ponad 20 lat w każde wakacje wyjeżdżam z firmą mojego taty organizując zajęcia świetlicowe na koloniach i obozach dla dzieci w wieku szkolnym.
10 lat temu zafascynowałam się i mocno związałam z pedagogiką Marii Montessori. Uczestniczyłam w wielu kursach i warsztatach organizowanych przez „Stowarzyszenie Montessori bez Granic”. Ukończyłam również liczne szkolenia organizowane przez Centrum Metody Krakowskiej oraz szkolenie Terapii Ręki PTR i Trenera Umiejętności Grafomotorycznych.
Od początku pedagogicznej przygody fascynuje mnie edukacja alternatywna. Bardzo bliski jest mi nurt pedagogiki humanistycznej oraz koncepcja psychospołeczna w edukacji. W pracy z dziećmi staram się korzystać z założeń Porozumienia bez Przemocy (NVC), mocno bowiem wierzę w to, że „Nie ma edukacji bez relacji” (prof. J. Axer).
Staram się wspierać potencjał każdego dziecka, pomagać dzieciom w empatycznym wyrażaniu siebie i rozumieniu innych. Budować samodzielność, jednocześnie promując pracę zespołową i wzajemną pomoc. Obserwować z dziećmi przyrodę, rozwijać sprawność fizyczną.
Prywatnie jestem mamą Walerii, dziewczynki w spektrum o neuroróżnorodnym umyśle. Jestem społeczną działaczką w lokalnym stowarzyszeniu na Starej Ochocie. Lubię jeże, krukowate i koty wolno żyjące. Uwielbiam festiwale filmowe, sztukę, architekturę i ładne przedmioty.
Olena
pomoc nauczyciela
Ukończyłam studia magisterskie o specjalności psychologia. Pracuję z dziećmi od ponad 15 lat. Uczestniczyłam w wielu kursach i warsztatach z zakresu terapii i rozwoju dzieci. W pracy opieram się na metodzie Porozumienia bez Przemocy. Jestem pełna pozytywnej energii i chęci rozwoju. Uwielbiam pedagogikę Marii Montessori.
Olena
5 – latki
Od ponad 10 lat z pasją pracuję z dziećmi na różnych etapach ich rozwoju. Przez 5 lat byłam nauczycielką w przedszkolu waldorfskim, co nauczyło mnie szacunku do każdego dziecka, podążania za nimi oraz wspierania ich indywidualnych pasji i potrzeb. Posiadam wyższe wykształcenie pedagogiczne i stale poszerzam swoją wiedzę, ucząc się nowych rzeczy w różnych dziedzinach. Uwielbiam twórczość artystyczną, która przynosi mi wiele radości, i chętnie angażuję się w projekty, które aktualnie najbardziej mnie inspirują. Jestem osobą kreatywną , empatyczną, Kocham dzieci i pracę z nimi.
Kasia
5 – latki
Oliwia
6 – latki / psycholog
Psycholog oraz nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Od wielu lat wspieram rozwój emocjonalny i społeczny dzieci w wieku przedszkolnym współpracując z rodzicami oraz nauczycielami w budowaniu bezpiecznego, uważnego i wspierającego środowiska. W pracy stawiam na empatie, indywidualne podejscie i otwartość na potrzeby każdego dziecka. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia, ze specjalizacją Psychologia Kliniczna i Psychologia Kliniczna Dziecka, na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Nieustannie poszerzam swoją wiedzę i kompetencje – ukończyłam m.in. szkolenia z Terapii Ręki, I stopień Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, a także uczestniczę w licznych kursach i warsztatach z zakresu terapii i rozwoju dzieci.
Praca z najmłodszymi daje mi ogromną satysfakcję i codzienną dawkę pozytywnej energii. Prywatnie cenię sobie spędzanie czasu z najbliższymi oraz długie spacery z pieskami.
Marta
6 – latki/ Terapełtka pedagogiczna
Jestem wychowawcą oraz terapeutą pedagogicznym w naszym przedszkolu. Ukończyłam pedagogikę przedszkolną, wczesnoszkolną i korekcyjną. Studiowałam łącznie 5 lat na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Dodatkowo ukończyłam studia podyplomowe: Wczesne Wspomaganie Rozwoju, Edukację i rehabilitację osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) oraz Edukację i rehabilitację osób ze spektrum autyzmu i zespołu Aspergera. Nie zatrzymuję się i poszerzam swoje wykształcenie poprzez kursy i liczne szkolenia edukacyjne.
W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla mnie wspieranie ich rozwoju, kreatywności i samodzielności. Przy tym nie może zabraknąć dobrej zabawy i miło spędzonego czasu. Uśmiech i zadowolenie dzieci dają mi motywację do dalszego działania oraz satysfakcję z wykonywanej pracy.
Irena
Nauczycielka wspomagająca
Agnieszka
Nauczycielka wspomagająca
Agnieszka Strojna – jestem absolwentką edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych, pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej oraz magistrem sztuki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Współpraca i towarzyszenie dzieciom na co dzień daje mi dużo radości, a jednocześnie pokazuje jak wiele można się od nich nauczyć. Staram się stwarzać dzieciom warunki dla rozwoju logicznego myślenia, samodzielności, wyrażania własnych myśli, wspierać w podejmowaniu ich własnych wyborów. Cenię indywidualne podejście, szacunek do każdego dziecka, dawanie swobody w działaniu i uważności na emocjonalne potrzeby drugiego człowieka.
Prywatnie jestem mamą dwóch przedszkolaków: Franciszka oraz Wincentego, moich największych nauczycieli.
,,Pogrążone w zabawie dzieci, nawet tego nie dostrzegając, przekraczają własne granice, których nigdy by nie przekroczyły, gdyby im coś takiego nakazać.”
Andre Stern
Anna
Native języka angielskiego
Od ponad 23 lat uczę języka angielskiego w Zespole Szkół Lauder – Morasha. Wychowałam się w Kanadzie. Jestem native speakerem i posiadam dyplom z filologii angielskiej. Nauczanie dzieci języka angielskiego oraz angażowanie się w różnego rodzaju wolontariat, to moje pasje dające mi radość i swego rodzaju spełnienie. W wolnym czasie lubię spotkania w gronie najbliższych oraz przyjaciół, długie spacery, podróże i muzykę.
Anna
Native języka hebrajskiego
